face flickr twit Instagram icon small youtube4

WRC 2018 Rally Turska – Horor, lomljave, požar i dupli uspeh Toyote

on .

 

WRC ThierryNeuville Turkey 2018

 

Ove septembarske subote na plažama Marmarisa i Ičmelera, poznatih turskih letovališta, mogla je da se čuje povremena rika snažnih reli automobila, koji su u obližnjim planinama nastavili jurnjavu u možda najtežim uslovima ovogodišnjeg RELI ŠAMPIONATA SVETA. Dok su gosti juga Turske uživali u suncu i moru, pitavši se šta se to čuje u daljini, oni obavešteni su znali da je RELI opet stigao u zemlju koja ipak najviše voli fudbal, ali, da su svi čuli ko su LOEB, OŽIJE, njihovi drugovi a i kolege reli vozači iz okoline Istanbula.

 

Ako se podsetimo šta se dešavalo od otvaranja ovogodišnje sezone, od relija u MONAKU, ŠVEDSKOJ, MEKSIKU, na KORZICI, u PORTUGALU, ARGENTINI, PORTUGALU, na SARDINIJI, u FINSKOJ i NEMAČKOJ, gde je naravno uvek bilo vrlo teško, reklo bi se da je u TURSKOJ ipak NAJTEŽE.

Podsetimo, posle prašnjavog početka u petak ujtru i odluke da se takmičari na brzinskim ispitima puštaju na svaka 4 minuta (u drugom krugu), kako bi koliko toliko imali neku vidljivost u gustim oblacima prašine, dan su najuspešnije okončali TIJERI NUJVIL i SEBASTIJEN OŽIE sa minimalnom razlikom od 0.3 sekunde.

 

Već na prvom subotnjem brzincu stao je MADS OSTBERG zbog kvara turbine dok je drastično zakašnjenje zabeležio TIJERI NUJVIL (+ 3.30 minuta) zarad problema sa vešanjem na „hjundaiu“. Naredni ispit je doneo probleme i dalje vodećem OŽIEU, koji je ispit završio na 6. mestu a najbrži je bio MIKELSEN, ispred TANAKA. Usledio je treći ispit dana a bio je katastrofalan za OŽIEA. Sjajni Francuz je dobio taj ispit od 21 km ali je u cilj ušao uz puno sreće jer je njegov „ford“ počeo da se ponaša kao rasklimatani polovnjak. OŽIE i njegov suvozač ŽILIJEN su stali i počela je hitra sanacija svega polomljenog i oštećenog. Već tada su znali da će kasniti u VREMENSKU KONTROLU. Uspeli su da „zakrpe“ ono najbitnije i da stignu do mesta gde se obračunava vreme, uz saznanje da su zakasnili 6 minuta i da će dobiti PENALIZACIJU 1 minut.

Šef „M SPORTA“, MALKOLM VILSON je bio oduševljen mehaničarskim umećem OŽIEA, pa je u servisu rekao: „Zato je on svetski prvak“… Elem, zbog peripetija sa „fordom“ SEBASTIEN OŽIE se našao na mestu broj 4 i sa + 46.1 sekundi a na PODIJUM POZICIJI bili su MIKELSEN, TANAK i LATVALA (NUJVIL je imao čak + 17 minuta)…na istom ispitu, ispitu broj 10, sa prašnjave i kamenite staze izleteo je mladi Finac ESAPEKA LAPI.

 

Karavan modernih gladijatora stigao je u servis a u svakom timu mehaničari su se bacili na ranjene automobile. Početak sledećeg kruga bio je opet dramatičan. Najbolji je bio TANAK, ali je maler nastavio da prati OŽIEA koji je u želji da što pre smanji zaostatak IZLETAO i stao. Problema je imao i MIKELSEN a posle ispita 11, OT TANAK i JARI MATI LATVALA su sa „tojotama“ zaseli na vrh.

 

Još nije ni stigao do starta ispita broj 12 a „sitroen C3 WRC“ KREG BRINA, je počeo da se dimi. Ubrzo se pojavila i vatra…..stiglo je i vatrogasno vozilo….ali plamen je nažalost pred očima nepovredjene posade progutao ceo automobil !!! Strašno …sigurno jedna od najtužnijih slika koja može da se zabeleži na nekoj reli priredbi.

 

WRC T 1111

 

Ispit je opet bio negativan za ANDREASA MIKELSENA, kasnio je u KONTROLI čak 20 minuta i dobio veliku penalizaciju. Poslednji današnji ispit je pripao TANAKU a generalnom su UBEDLJIVO VODEĆI asovi TOJOTE, OT TANAK i JARI MATI LATVALA (+ 13 sekundi). Naravno uslediće verujemo timske odluke, da i jedan i drugi ne rizikuju previše i da se ostvari NOVI DUPLI TRIJUMF. U nedelju sledi finale sa vrlo bitnim PLUS BOD ISPITOM, takozvani POWER STAGE, gde bi trebalo da se pojave i oni „ranjeni“.

 

U rezimeu se mora apostrofirati posada koja je trenutno na, za njih, PERFEKTNOM mestu broj 6. To je tandem PRIVATNIKA, stari lisac, 45-godišnji Norvežanin HENING SOLBERG (bio na 127 relija i ima 33 pobede na brzincima, rodjeni brat reli šampiona PETERA SOLBERGA) i neverovatna suvozačica, iskusna 43-godišnja Austrijanka ILKA MINOR koja ima prebogatu reli karijeru (117  WRC relija). Njihov plasman jeste posledica odustajanja EKS vozača, ali, čujte, oni voze „ŠKODU FABIJU R5″, ne boduju se za WRC 2, ali su brži od svih u toj klasi…zaista BRAVO za HENINGA i ILKU.

 

Plasman posle 13 ispita (od ukupno 17):

1. TANAK  – „tojota“

2. LATVALA – „tojota“……….. + 13.1 sek.

3. PADON – „hjundai“………. + 1.10.5 min.

4. SUNINEN – „ford“…………. + 3.22.2

5. MIKELSEN – „hjundai“……… + 6.25.4

6. SOLBERG – „škoda fabia R5″…+ 11.55.5

7. EVANS – „ford“…………………. + 16.49.0

8. KOPECKI – „škoda fabija R5″…. + 17.05.9

9. TEMPESTINI – „sitroen C3 R5″….. + 17.50.4

10. INGRAM – „škoda fabija R5″……..+ 18.38.2

 

 

 

 

Izvor: Mojsvetbrzine.rs

Ostavite komentar bez registracije

0 / 800 Character restriction
Your text should be less than 800 characters

Komentari

Preplati se za obaveštenja:
  • Nema Komentara
Kako proveriti bateriju na polovnom hibridu?

Kako proveriti bateriju na polovnom hibridu?

  Sajt Polovni automobili je razgovarao sa gospodinom Zoranom Likićem, vlasnikom i direktorom servisa za hibridna vozila „Hybrid Servis L“, koji nam je dao odgovore na najčešća pitanja potencijalnih kupaca hibrida. Naravno,…

Pročitaj više..

Toyota Kenshiki forum 2022. – Vizija bliske budućnosti Toyote i Lexusa

Toyota Kenshiki forum 2022. – Vizija bliske budućnosti Toyote i Lexusa

  Toyota Motor Europe je na Kenshiki forumu 2022., istakla svoju misiju koja podrazumeva ostvarivanje ugljenične neutralnosti do 2040. Shodno tome, japanska kompanija je skinula veo s nekih novih električnih…

Pročitaj više..

100 NAJPOUZDANIJIH AUTOMOBILA OVE DECENIJE

100 NAJPOUZDANIJIH AUTOMOBILA OVE DECENIJE

100 NAJPOUZDANIJIH AUTOMOBILA OVE DECENIJE   Na ovom portalu pričamo o dizajnu, novitetima, tehnologijama, konceptima, a retko se osvrnemo na automobile koji su već nekoliko godina na tržištu, a još…

Pročitaj više..

Akio Tojoda sam sa sobom “proslavio” Toyotin plasman ispred General Motorsa

Akio Tojoda sam sa sobom “proslavio” Toyotin plasman ispred General Motorsa

Akio Tojoda, unuk osnivača kompanije, Kičira Tojode, više je od običnog poslovnog menadžera. Ovaj šezdeset šestogodišnji predsednik Toyote je istinski automobilski entuzijasta, pokretačka sila koja stoji iza poželjnih četvorotočkaša kao…

Pročitaj više..

TOYOTA uvećala prednost na prvoj poziciji

TOYOTA uvećala prednost na prvoj poziciji

  Japanski gigant automobilske industrije Toyota zabeležio je pad profita za 21 odsto u poslednja tri meseca 2021. godine, pošto je globalni nedostatak čipova pogodio i njegovu proizvodnju. Kompanija je…

Pročitaj više..

Mazda najpouzdanija – Japanci kolo vode

Mazda najpouzdanija – Japanci kolo vode

Consumer Reportsov godišnji izveštaj o pouzdanosti je pristigao krajem novembra, a kolo vodi – Mazda, čiji su novi modeli po CR-u najpouzdaniji na svetu Renomirana američka publikacija je proračun pravila…

Pročitaj više..

Lexus kažnjen u Kini

Lexus kažnjen u Kini

Tržišna inspekcija Kine kaznila Toyotu zbog Lexusa     Regulatorno telo Kine, nadležno za praćenje uslova na tržištu, u petak je objavilo da je donelo odluku o kažnjavanju japanske kompanije…

Pročitaj više..

Lexus razmatra naslednika za LFA

Lexus razmatra naslednika za LFA

    Toyotino premijum odeljenje za sada nema konkretnih planova za naslednika LFA, ili eventualno njegovu drugu generaciju.    LFA je jedinstven primer u svetu superautomobila. Koristi fantastični V10 agregat…

Pročitaj više..

Najbolji TOYOTA sportski model

Najbolji TOYOTA sportski model

    CarWow je sakupio na istom mestu većinu Toyotinih sportskih legendi. Vreme je da odlučimo koji je Toyotin sportski automobil najbolji ikada!? U uporednom testiranju su se našli: 2000GT,…

Pročitaj više..

ISTI MOTOR, A VELIKA RAZLIKA

ISTI MOTOR, A VELIKA RAZLIKA

    Verujemo kako mnogi od vas znaju kako nova Toyota Supra ispod poklopca skriva BMW-ov redni šesterocilindraš od 340 KS, uparen sa 7-stepenim automatikom. Identičan motor nalazi se u…

Pročitaj više..

Toyota GR Supra GT4

Toyota GR Supra GT4

  Toyota Gazoo Racing je potvrdio da će trkačka GR Supra GT4 biti spremna za isporuku trkačkim timovima za sezonu 2020. Za razvoj je zaslužan Toyota Motorsport GmbH, pri čemu…

Pročitaj više..

JD. Power: Lexus i Toyota broj 1 po pouzdanosti

JD. Power: Lexus i Toyota broj 1 po pouzdanosti

    U najnovijem istraživanju pouzdanosti automobila koje sprovodi J.D. Power prvi put u istoriji je po pitanju pouzdanosti konfekcija stigla ispred premiuma.   Upravo to je potvrdio najnoviji krug…

Pročitaj više..

TOYOTA potvrdila: Sprema se nova generacija GT86

TOYOTA potvrdila: Sprema se nova generacija GT86

    Rukovodilac Toyote zadužen za odnose sa javnošću u Australiji potvrdio je da japanska marka planira drugu generaciju modela GT86.  PR Toyote u Australiji, Brodi Bot, potvrdio je lokalnim…

Pročitaj više..

15 automobila koje vlasnici u SAD poseduju 15+ godina

15 automobila koje vlasnici u SAD poseduju 15+ godina

    Studija globalnog informatora, IHS Markit-a, pokazala je da je prosečna starost lakih vozila koji su u upotrebi u SAD gotovo 12 godina. Takođe, prosečno trajanje vlasništva novog vozila…

Pročitaj više..

U čemu se vozi prvi čovek Toyote?

U čemu se vozi prvi čovek Toyote?

    Japanska kompanija napravila je jedinstveni automobil zasnovan na Toyotinoj luksuznoj limuzini Century koji povremeno koristi direktor Akio Tojoda.   Premijum limuzina Century nije obična Toyota. Ovaj model zamišljen…

Pročitaj više..

Nova TOYOTA Supra i zvanicno

Nova TOYOTA Supra i zvanicno

Otkrivena je potpuno nova generacija sportskog kupea Toyota GR Supra u Detroitu. „Atletski građen“ dvosed prvi je model proizveden od strane TOYOTA GAZOO Racinga. Pokreće ga redni šestocilindrični twin-turbo motor,…

Pročitaj više..

TOYOTA RAV4 je najpopularniji SUV na svetu

TOYOTA RAV4 je najpopularniji SUV na svetu

    Tržište SUV automobila nastavilo je protekle godine da raste, pa je u celom svetu prodato 31,1 milion vozila ove klase, što je 6% više nego 2017, prema analiziFocus2Move.…

Pročitaj više..

Top 10+1: Najprodavanije limuzine u Americi

Top 10+1: Najprodavanije limuzine u Americi

      Tradicionalni putnički sedan automobili beleže pad prodaje u SAD iz godine u godinu pred navalom SUV/krosover vozila, ali su za mnoge kupce i dalje prvi izbor za…

Pročitaj više..

Da li je ovo nova Toyota Supra?

Da li je ovo nova Toyota Supra?

Teško da možemo da se setimo automobila koji je duže „dolazio“ od Toyote Supre. BMW Z4, koji je takođe doživeo „naporan porođaj“, premijerno je predstavljen, a debi japanskog „brata“ možemo…

Pročitaj više..

TOYOTA Supra: Legenda se vraća

TOYOTA Supra: Legenda se vraća

    Konačno. Toyota je danas i zvanično potvrdila da će dugo najavljivanu novu generaciju Supre predstaviti u januaru sledeće godine, i to na NAIAS sajmu automobila u Detroitu. Kao…

Pročitaj više..

Newsletter

TOYOTA club Serbia - Kalendar

13. Tradicionalni skup

Beograd | Košutnjak | 09. April 2017. | 11h